“Eat, pray and love” movie – Italian food

L’ultimo film con Julia Roberts ha avuto un grande successo. E’ un’attrice molto famosa i cui milioni di ammiratori vanno al cinema esclusivamente per vedere lei (sono una di questi), ma, per questo film, anche la sola storia è un buon motivo per recarsi al cinema.

The last film with Julia Roberts, Eat Pray Love movie, had a large successof public. She is a very popular actress, with many fans that go to the cinema just because of her (I am one of these); but this time the story is also very attractive at first glance.

La protagonista è una donna che decide di prendersi un anno sabbatico dalla vita per trascorrerlo in luoghi già di per sè interessanti: l’Italia, l’India e Bali.

A woman who decides to take a sabbatical year spending months in each destination is interesting by itself. Much more if these places are Italy, India and Bali.

In un’intervista rilasciata ad una rivista italiana, la Roberts afferma che un fattore importante della riuscita del film è il fatto di averlo girato nei luoghi reali in cui è ambientato il libro; una scelta non comune ai nostri giorni poichè piuttosto costosa.

In an interview to an Italian magazine, she told that an important factor of this movie is that it was filmed in the real locations, something not so common nowadays being much more expensive.


Girare a Roma invece che su un set artificiale fa la differenza. Una delle prime scene del film ambientate a Roma mostra la protagonista mentre ordina un caffè in un bar romano affollato. In effetti i bar sono affollati anche nella realtà, ma non così affollati… ad ogni modo la scena da l’idea di come gli italiani vivano il rito del caffè ogni giorno.

Being in Rome instead of into a scenario made the difference. One of the first scenes in Roma shows her character while asking for a coffee in a crowd Roman bar. Well, bars use to be crowd, but not that much… But it is ok to give an idea of how Italians do live the espresso coffee moment every day.

Sono italiana. Vivo in Italia da quando sono nata, per questo mi ritengo una buona conoscitrice della cultura e del cibo italiano. Non sono stufa di mangiare autentico cibo italiano ogni giorno (si mangia veramente bene qui); per questo la scena in cui Julia Roberts affronta un piatto di spaghetti non mi colpisce più di tanto.

I’m Italian. I live in Italy since I was born and so I am very close to Italian culture and food. I am not angering to eat real Italian as I do it every day (we eat really well here) ; and so the scene where Julia Roberts is in front of a spaghetti dish should not impress me much.

Anche se ho appena divorato un sacchetto grande di popcorn, ho sempre voglia di un bel piatto di spaghetti!  Nel film appaiono così reali e la protagonista li mangia così di gusto da far venire l’acquolina in bocca.

Well, even if I had just eaten a big cup of popcorn in the cinema, I felt like eating those spaghetti! They are so real, and she shows such a pleasure in eating them that it really makes our mouth waters.


Il film “Eat, Pray and Love” è basato sul romanzo autobiografico scritto da Elizabeth Gilbert. L’Italia è stata scelta per la sua cucina. Si percepisce l’importanza che la cucina italiana ha nel mondo. Scelta non solo, quindi, per i suoi monumenti storici, per l’arte o per i suoi siti archeologici, ma per il cibo.

The “Eat, Pray and Love” movie reflects the original book written by Elizabeth Gilbert, and Italy is named and chosen by its food. It shows the importance of Italian food all around the world. Not known for ancient monuments, art or other cultural sites, but for…food.

L’UNESCO ha riconosciuto il valore altamente salutare della dieta mediterranea, una ragione più che importante per visitare l’Italia. I turisti in Italia non sono solamente alla ricerca di luoghi incantevoli ma anche di cibo da assaggiare. Un nuovo prodotto da esportazione!

The Mediterranean food diet is being recognized by Unesco for its valuable human non-material heritage, and so, it is even more logical and accepted that it may become a reason to visit Italy. People will not only look for places to visitin Italy, but also to what to eat in Italy! It’s a kind of new export product!

Se non siete mai stati in Italia ed avete visto il film, non crediate che le scene siano state costruite in modo da farvi venire appetito. Il cibo mostrato durante il film è autentico. Il “mangiare” in Italia è proprio come l’avete visto. Il cibo è importante, saporito, fresco e appagante.

If you have never visited Italy and just watched the movie, do not think the scenes are built to impress our appetite. The food shown during this film is so true. Food in Italy is really as it seems to be. It is important, it is tasty, it is fresh and it is fulfilling.

Ci sono molti film che parlano del cibo e questo non riguarda il cibo in se stesso, anche se lo presenta in un modo così accattivante ce reale che non riesco a smettere di leggere articoli sulla preparazione, presentazione ed aneddoti riguardanti i piatti che appaiono nel film. Si mormora che Julia Roberts abbia mangiato 7 fette di pizza in una sola scena e che abbia pasteggiato a trippa bollente alle 8:00 di mattina.

There are many movies about food and this one isn’t about food…even though it shows food in such an appealing and real way that I continue to read articles regarding the food presentation, preparation and food anecdotes regarding this film. Light gossips like Julia Roberts ate 7 slices of pizza in one scene; ate hot tripe at 8:00AM and so on.

Se avete appena visto il film “Eat, Pray and Love” e vi è venuta fame, iniziate a prepararvi questo sugo fresco di pomodoro.

If you watched the “Eat, Pray and Love” movie and feel a little bit hungry of Italian food, begin preparing this homemade tomato sauce recipe…




About these ads

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s